همسر ابوبکر البغدادی بازداشت شد-راهبرد معاصر

همسر ابوبکر البغدادی بازداشت شد

رئیس جمهور ترکیه در خبری مدعی شد که همسر ابوبکر البغدادی، سرکرده پیشین داعش بازداشت شده است. پیشتر خبری دستگیری خواهر البغدادی رسانه ای شده بود.
تاریخ انتشار: ۰۷:۳۳ - ۱۶ آبان ۱۳۹۸ - 2019 November 07
کد خبر: ۲۷۱۶۹

به گزارش راهبرد معاصر؛ کمتر از یک هفته پس از انتشار خبر بازداشت خبر ابوبکر البغدادی توسط رسانه های ترکیه، اکنون رئیس جمهور این کشور از دستگیری همسر سرکرده پیشین داعش خبر داده است.

 

رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه اعلام کرد که نیروهای امنیتی این کشور موفق شدند همسر ابوبکر البغدادی سرکرده سابق تشکیلات تروریستی داعش را بازداشت کنند.

 

وی هم چنین اعلام کرد: نیروهای ترکیه خواهر البغدادی و شوهر خواهر وی را بازداشت کرده اند.

 

اردوغان گفت: البغدادی در یک تونل خودکشی کرد و ما همسر البغدادی را در خاک سوریه تحت تعقیب قرار دادیم ولی این مسأله را اعلام نکردیم. برای نخستین بار این مسأله را رسانه ای کردیم.

 

پیش از این یک مقام بلندپایه دولت ترکیه در اظهارات خود مدعی شده بود که این کشور «رسمیه اعواد» ۶۵ ساله خواهر «ابوبکر البغدادی» سرکرده گروه تروریستی داعش را روز دوشنبه در شهر «اعزاز» در شمال سوریه دستگیر کرده و اینکه همسر و عروس وی که هم اکنون در بازداشت هستند، مورد بازجویی قرار گرفته اند.

 

وی در ادامه تصریح کرد: تروریست برای رسیدن به هدف منحرف خود با چشم بسته خون بی‌گناهان را می‌ریزد. لذا مسلمان به ترور دست نمی‌زند. غرب که همواره اصطلاح "تروریسم اسلامی" را به کار می‌برد ابتدا باید نگاهی به خود در آینه بیندازد. اگر به دنبال تروریست هستید، آنان نزد شما هستند.

 

رئیس جمهور ترکیه گفت: برای شناخت چهره واقعی فتو تنها کافی است که به محل اقامت سرکردگان این گروه و حامیان آنها نگاه کنید. به این سرکرده گروه، ویلایی در باغی به وسعت 400 هکتار داده‌اند، آنها از سال 1999 در پنسیلوانیا از این فرد میزبانی و حمایت می کنند. سرکرده گروه تروریستی فتو در روز 15 جولای باعث شهادت 250 تن از شهروندانمان شدند.

 

اردوغان تاکید کرد: کشورهای زیادی به ما حمله می‌کنند. آیا چون آنها به ما حمله می‌کنند ما نیز باید مانند گذشته در مقابل آنها تسلیم شویم؟ نمی‌توانیم تسلیم شویم. باید استقامت داشته باشیم.

 

وی با بیان اینکه ترکیه در عرصه صنایع دفاعی 70 درصد به خودکفایی رسیده‌ است، گفت: ترکیه امروز پهپادهای خود را تولید می‌کند؛ به هیچ وجه از خارج وارد نمی‌کنیم. به صادرات سالانه 2.5 میلیارد دلاری در صنایع دفاعی دست یافته‌ایم.

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده